طرز تهیه کلوچه ترک دار لیمویی
کد خبر: ۳۰۲۰۳۸
تاریخ انتشار: 2024 January 11    -    ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کوکی لیمویی یکی از کلوچه‌های خوشمزه، خوش عطر و معروف بین المللی می‌باشد و بافت آن همانند شیرینی نارگیلی نرم و ترد است. به دلیل استفاده از لیمو ترش و پوست لیمو، طعم و مزه ترش مانندی دارد که دستور تهیه آن را در این بخش مشاهده می‌کنید.

«تابناک با تو» - کوکی لیمویی یکی از کلوچه‌های خوشمزه، خوش عطر و معروف بین المللی می‌باشد و بافت آن همانند شیرینی نارگیلی نرم و ترد است. به دلیل استفاده از لیمو ترش و پوست لیمو، طعم و مزه ترش مانندی دارد که دستور تهیه آن را در این بخش مشاهده می‌کنید.

مواد لازم کلوچه ترک دار لیمویی

مواد لازم میزان لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱۲۵ میلی لیتر
روغن ۶۲ میلی لیتر
آب لیمو ترش ۱/۲ لیمو ترش
پوست لیمو ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱۰ گرم
زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
آرد ۳ فنجان
پودر قند ۱ پیمانه

طرز تهیه

طرز تهیه کلوچه ترک دار لیمویی

برای تهیه این کوکی به روش زیر پیش بروید:

مرحله اول: تخم مرغ و شکر را به مدت ۳ الی۴ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید.

مرحله دوم: روغن، لیمو ترش، پوست لیمو و زردچوبه را به همراه وانیل و بکینگ پودر به تخم مرغ اضافه کنید و با دور تند همزن، هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: در ادامه ۲.۵ پیمانه آرد را به صورت کنترل شده به مواد کلوچه اضافه کنید و با لیسک شروع به همزدن کنید. با کمک لیسک خمیری که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت می‌شود، به دست آورید.

مرحله چهارم: روی خمیر را بپوشانید و تا ۱ تا ۲ ساعت در یخچال بگذارید. اگر عجله دارید کافی است به مدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله پنجم: پس از خارج کردن از یخچال کلوچه‌هایی به اندازه یک گردو بردارید و گرد کنید و روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌اید، بگذارید.

مرحله ششم: کوکی‌ها را در مقدار زیادی پودر قند بغلطانید. ۱۵-۱۴ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده بپزید.

منبع:ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار