کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟
کد خبر: ۳۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: 2024 January 11    -    ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
bato-adv
bato-adv
در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد به خرید تتر (USDT) علاقه پیدا کرده‌اند و از این ارز دیجیتال، به‌جای دلار استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که تتر همیشه قیمتی برابر با دلار آمریکا دارد، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری نیز استفاده شود. بااین‌حال، برخی از افراد از ما می‌پرسند که دلار یا تتر؛

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)«تابناک با تو» - دلار یا تتر؛ کدام یک برای نگهداری بهتر است؟ اگر پاسخ به این سوال دغدغه شما هم بوده و می‌خواهید بهترین ارز دیجیتال برای نگهداری را بشناسید، در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد به خرید تتر (USDT) علاقه پیدا کرده‌اند و از این ارز دیجیتال، به‌جای دلار استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که تتر همیشه قیمتی برابر با دلار آمریکا دارد، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری نیز استفاده شود. بااین‌حال، برخی از افراد از ما می‌پرسند که دلار یا تتر؛ کدام یک برای نگهداری بهتر است؟ اگر پاسخ به این سوال دغدغه شما هم بوده و می‌خواهید بهترین ارز دیجیتال برای نگهداری را بشناسید، در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

مروری بر ماهیت دلار (USD)

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)

قطعاً همه افراد دلار را می‌شناسند و احتمالاً گاهی با آن سروکار داشته‌اند. دلار واحد پول رسمی ایالات متحده بوده که از ۱۰۰ سِنت تشکیل شده است. در اقتصاد جهانی، دلار به‌عنوان یک ارز معیار در نظر گرفته می‌شود و پرکاربردترین دارایی در کل جهان به حساب می‌آید. نکته قابل توجه این است که حتی برخی کشورهای دیگر نیز از دلار به‌عنوان ارز رسمی خود استفاده می‌کنند و بعضی دیگر آن را به‌صورت ارز ثانویه پذیرفته‌اند.

دلار آمریکا باثبات‌ترین ارز دنیا محسوب می‌شود و نقشی حیاتی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند. در واقع، در کشورهایی که اقتصادی پویا دارند، دلار صرفاً به‌عنوان ابزاری برای معاملات استفاده می‌شود. بااین‌حال، در کشورهای درحال توسعه، مانند ایران، که با تورم مواجه‌اند، نرخ دلار نسبت به ارز آن کشور ثابت نیست و مدام افزایش می‌یابد. ازاین‌رو، ساکنان این کشورها از دلار برای حفظ ارزش سرمایه‌هایشان بهره می‌برند.

آشنایی با تتر (USDT)

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)

تتر (USDT) یک ارز دیجیتال است که قیمتی برابر با ۱ دلار دارد. این رمز ارز که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، قیمت دلار را در دنیای کریپتو نمایندگی می‌کند. به‌این‌ترتیب، تتر هم مزایای دلار را داشته و هم از فواید ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز بهره‌مند خواهد بود.

امروزه تتر نه‌تنها در بین کاربران دنیای کریپتو، بلکه در میان سایر افراد نیز شناخته شده و به‌طور گسترده مورد معامله قرار می‌گیرد؛ به‌طوری که USDT به سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا تبدیل شده و بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داده است. به‌خاطر همین، بسیاری از سرمایه‌گذاران تتر را به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای خرید و نگهداری در نظر می‌گیرند.

شباهت‌های دلار و تتر کدامند؟

در حالت کلی، شباهت‌های زیر را می‌تواند برای این دو ارز در نظر گرفت:

قیمت: تتر و دلار قیمتی برابر با یکدیگر دارند.

انتقال ارزش: این دو ارز به‌عنوان ابزاری برای انتقال ارزش در فروشگاه‌ها، پلتفرم‌ها، حواله‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حفظ سرمایه: سرمایه‌گذاری بر روی تتر و دلار باعث حفظ ارزش سرمایه‌های شما در درازمدت خواهد شد.

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)

تفاوت‌های تتر و دلار چیست؟

اگرچه تتر و دلار قیمتی برابر دارند، اما بسیاری از ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متمایز هستند. این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

دسترسی: در کشورهایی، مانند ایران، که با تحریم مواجه هستند، دسترسی به دلار دشوار است. در واقع، شما برای خرید دلار باید به صرافی‌های فیزیکی یا بازار آزاد مراجعه کنید و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید دلار را با قیمت مناسبی بخرید. در سوی مقابل، تتر به‌راحتی در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو به شما ارائه می‌شود و برای خرید این رمز ارز، تنها به چند دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

نگهداری: ذخیره دلار نیز به‌صورت فیزیکی انجام می‌شود و همین مسئله سرمایه شما را در معرض سرقت، آسیب و گم‌ شدن قرار می‌دهد. در عوض با خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، شما می‌توانید به‌صورت امن، بهترین ارز دیجیتال را در کیف پول دیجیتالی خود نگهداری کنید.

کارمزد: پرداخت‌های دلاری کارمزدهای بالایی دارند؛ البته اگر بتوانید این پرداخت‌ها را از داخل ایران انجام دهید. بااین‌حال، انتقال تتر با کارمزد بسیار پایینی انجام می‌شود و ازاین‌طریق، دسترسی به خدمات مختلف بین‌المللی برای ساکنان ایران نیز فراهم خواهد شد.

سرعت انتقال: برای ارسال دلار به اشخاص دیگر، شما باید حداقل چند روز منتظر بمانید؛ اما جابه‌جایی، انتقال و حواله تتر از طریق صرافی اکسبیتو و یا کیف پول رمز ارزی، تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

فروش: اگر شما بخواهید دلارهایتان را بفروشید، باید به یک صرافی فیزیکی مراجعه کنید و این کار بسیار زمان‌بر است. بااین‌حال، در هر ساعت از شبانه‌روز که اراده کنید، می‌توانید به فروش تتر در صرافی اکسبیتو اقدام کرده و وجه ریالی معادل آن را در کمتر از ۱ دقیقه دریافت نمایید.

کدام یک برای نگهداری بهتر است؛ دلار یا تتر؟ (صبح من)

سرمایه‌گذاری روی تتر بهتر است یا دلار؟

باتوجه به ویژگی‌های متمایزی که در بخش قبل توضیح دادیم، به‌سادگی می‌فهمیم که سرمایه‌گذاری بر روی تتر مزایای بیشتری نسبت به دلار دارد. در واقع، تتر همه خصوصیات مثبت دلار را در خود جمع کرده و محدودیت‌های آن را نیز از میان برداشته است.

با سرمایه‌گذاری بر روی تتر، شما می‌توانید ارزش سرمایه خود را در درازمدت حفظ کنید. همچنین، USDT به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، فرصت‌های سودآوری ویژه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد؛ برای مثال، با وام دادن یا سهام‌گذاری تترهایتان از طریق یک کیف پول رمز ارزی، قادر هستید که سود سالیانه دریافت کنید.

در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید و فروش فوری و ارزان تتر را برای شما فراهم کرده است؛ بنابراین، همین حالا با خرید بهترین ارز دیجیتال از اکسبیتو، جلوی کاهش ارزش سرمایه‌هایتان را بگیرید.

سخن پایانی

اغلب کارشناسان تتر را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. همچنین، این رمز ارز برتری‌های فروانی نیز نسبت به دلار دارد که آن‌ها را در این مقاله شرح دادیم. با اطلاع از این ویژگی‌ها، می‌توانید با شناخت کامل، به خرید تتر اقدام کنید.

منبع: صبح من

bato-adv
bato-adv
برچسب ها: دلار ، تتر ، نگهداری ، ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv