عجیب اما واقعی؛ زمان شبانه‌روز در این شهر تغییر کرد!
کد خبر: ۳۱۰۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 April 16    -    ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
گاهی‌اوقات احساس می‌کنید یک روزتان یک هفته می‌گذرد. مثلا، ساعت ۳ بعدازظهر پشت میز محل کارتان می‌نشینید اما احساس می‌کنید ۱۱ ساعته که آنجا هستید.
گاهی‌اوقات احساس می‌کنید یک روزتان یک هفته می‌گذرد. مثلا، ساعت ۳ بعدازظهر پشت میز محل کارتان می‌نشینید اما احساس می‌کنید ۱۱ ساعته که آنجا هستید. اما بدتر از آن این است که منطقه‌ای از یک کشور اروپایی از کمیسیون اروپا خواسته تا به آنها اجازه دهد، منطقه زمانی جدیدی که در آن روز ۲۶ ساعته شود، ایجاد کنند.
 
عجیب اما واقعی؛ زمان شبانه‌روز در این شهر تغییر کرد!
 
البته این شهر دور افتاده به نام «وادسو» که در مدار شمالگان نروژ قرار دارد، فقط می‌خواهد شهروندانش زمان بیشتری در روز برای انجام دادن کارهای خود داشته باشند. درواقع بنابه گفته روزنامه‌ای در این منطقه، احساس صلح و آرامشی که افراد این منطقه دارند موجب شده آنها درک متفاوتی از زمان داشته باشند.
 
کمیسیون اروپا هم با این درخواست موافقت کرده است تا روزهای ۲۶ ساعته، به شهروندان این شهر زمان بیشتری برای ماهیگیری، شکار، آموختن زبان‌های جدید یا فقط بودن در کنار عزیزان خود بدهد.
 
شهردار وادسو می‌گوید، «بهترین اتفاق زندگی در این شهر، داشتن زمان کافی است. ما در اینجا به دنبال اتوبوس، قطار شهری یا وسایل نقلیه دیگر نمی‌دویم و وقت کافی برای رفتن به محل کار و کارهای دیگر، مانند بودن کنار دوستان و عزیزان‌مان، داریم.»
 
این شهردار امیدوارست افزودن ۲ ساعت به مدت زمان شبانه‌روز این شهر افراد بیشتری را تشویق به مهاجرت به این شهر کند.
خبرآنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
0
0
یه جای کار میلنگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار