هزینه نجومیِ رفع مشکل دوربین آیفون
کد خبر: ۳۱۱۲۱۴
تاریخ انتشار: 2024 April 20    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
شایعه‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۶ پرو در سال جاری خواهد توانست، مشکلی را حل کند که سال‌ها ذهن کاربران آیفون را درگیر کرده‌است.

شایعه‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۶ پرو در سال جاری خواهد توانست، مشکلی را حل کند که سال‌ها ذهن کاربران آیفون را درگیر کرده‌است.

گویا بروزرسانی‌های انقلابی اپل برای آیفون۱۶ تمامی ندارد؛ پس از دکمه اختصاصی دوربین حال نوبت به پوشش لنزی جدید رسیده‌است تا با روی کار آمدن آن سیستم دوربین آیفون بهبود پیدا کند.

براساس اطلاعاتی که افشاگر معروف، Yeux۱۱۲۲، در پلتفرم Naver منتشر کرده، است، فناوری که اپل روی آن کار می‌کند، ALD نام دارد که مخفف رسوب لایه اتمی است؛ در این روش یک لایه نازک چند نانومتری از یک عنصر بر روی سطح قرار می‌گیرد. علاوه بر این، کل سطح را با رسوب یکنواخت می‌پوشاند. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد مشکل شعله ور شدن لنز و شبح در تصاویر را با این فناوری از میان بردارد.

هزینه نجومیِ رفع مشکل دوربین آیفون

شعله‌ور شدن لنز پدیده‌ای است که در آن نور بطور ناخواسته از سطح لنزهای جلوی سنسور منعکس می‌شود. بخشی از این نور منعکس شده در نهایت به سنسور برخورد می‌کند. این موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که از یک شی روشن در پس زمینه تیره‌تر عکس بگیرید. Ghosting نیز مسئله دیگری است که به دلیل انعکاس نور از سطح لنز رخ می‌دهد.

روکشی که اپل روی آن کار می‌کند، بازتاب سطح شیشه را کاهش داده و در نهایت تیرگی تصاویر نهایی را از بین می‌برد. نکته قابل توجه این است که این منبع ادعا می‌کند که این پوشش جدید به مدل‌های آیفون ۱۶ پرو محدود می‌شود.

با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود، آیفون ۱۶ پرو، هم‌قیمت آیفون ۱۵ پرو باشد، رفع این مشکل هزار و ۴۹۹ دلار هزینه بر روی مشتریان می‌گذارد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار