بازداشت ۳ مرد در یک قدمی گنج تاریخی!
کد خبر: ۳۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: 2024 May 06    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
bato-adv
bato-adv
فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: «سه حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ۱۵ متر دستگیر شدند.»
 سرهنگ محمدرضا زارعی، فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان روز گذشته اظهار کرد: طبق گزارش اعلامی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.
 
فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ۱۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند. وی یادآور شد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.
 
زارعی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری دهند.
ایرنا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv