این دو زن دوست‌داشتنی، شرافتمندانه پای اعتقادشان ایستادند
کد خبر: ۳۱۲۷۷۲
تاریخ انتشار: 2024 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
bato-adv
bato-adv
به تازگی ویدئویی در فضای مجازی از صحبت‌های احساسی سوسن پرور و صهبا شرافتی وایرال شده. آن‌ها از قضاوت‌های پرشمار و اغلب بیهوده مخاطبان قطعا گله‌مندند اما ایستاده‌اند.

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی از صحبت‌های احساسی سوسن پرور و صهبا شرافتی وایرال شده. آن‌ها از قضاوت‌های پرشمار و اغلب بیهوده مخاطبان قطعا گله‌مندند اما ایستاده‌اند. اما چیزی که در این میان خیلی مهم است، «بی‌تفاوتی»ست. بی‌تفاوتی عمیقی که این دو را در مقابل سیل الفاظ بیهوده برخی سبک‌سر پایدار نگه داشته. ما نمی‌گوییم سلبریتی را نباید قضاوت کرد چرا که اصلا کسی که تریبون در اختیار دارد هم باید قضاوت شود و هم این آدم‌معروف‌هایی که می‌بینیم نیز به خاطر مردم دیده می‌شوند.

این دو زن دوست‌داشتنی، شرافتمندانه پای اعتقادشان ایستادند
 

شاید دردناک‌ترین قسمت این قضاوت‌ها، آن‌هایی‌ست که نقطه درست را به چالش نمی‌کشند و به بی‌راهه می‌روند. سوسن پرور را از زمان سریال بزنگاه مورد نقد قرار می‌دهند. چون مثل فلان بازیگر خانم میک‌آپ نمی‌کند، سانتی‌مانتال نیست و اصلا در وادی ابتذال قدم نمی‌نزد. برعکس که سوسن پرور هنرمند خوبی‌ست، بازی خوب ارائه می‌دهد و در چارچوبی که قرار می‌گیرد کارش را به درستی انجام می‌دهد.

او به این حجم از قضاوت بیهوده هم بها نمی‌دهد و بی‌اعتنا به این حواشی کارش را می‌کند. در ایتالیا جایزه می‌برد و لبخند از روی صورتش پاک نمی‌شود. سوسن پرور پیشتر در گفتگو با فریدون جیرانی خاطره‌ای از سال‌های دور نقل کرده بود، از علت این که عموما بدون آرایش دیده می‌شود.

"من چندان به این موضوع فکر نکردم که بگذار آرایش نکنم چون این‌طوری می‌توانم خاص باشم! چیزی در من نجوشیده است. خاطرم هست در دوره دبیرستان، برای عبور از همان مسیری که همه می‌روند، با همان فرمول انجامش دادم ولی دیدم به نظر من کار احمقانه‌ای می‌رسد و جوابی برایش پیدا نکردم که چرا باید این کار را انجام دهم؟! من چرا باید فرم صورتم را از این که هست خارج کنم؟! راستش را هم بخواهم بگویم اصلا خوشگل نبود و احساس می‌کردم صمیمیت را از من می‌گیرد و من را از خودِ واقعی‌ام دور می‌کند و از خودم پرسیدم چرا باید این کار را انجام دهم وقتی با آن خوشحال نیستم؟!"

درباره صهبا شرافتی نیز باید گفت که شاید بار کمدی دو فصل اخیر نون خ یک تنه به روی دوش او بود. اویی که ناجونمردانه مورد قضاوت برخی قرار گرفته و کاش اصلا کسی درباره چهره و ظاهر کسی اظهار نظر نکند. در شب‌هایی که صداوسیما عملا چیزی برای عرضه ندارد، کاراکترهایی مثل روناک در «نون خ» نقش غریق نجات را ایفا می‌کنند. در واقع محبتی که آن‌ها به سازمان می‌کنند را کاش حداقل مسئولین خود این نهاد ببینند اما خب انتظاری هم نداریم چرا که اصلا ارج نهادن به اشخاص دلایل مهم‌تری می‌خواهد و احتمالا صهبا شرافتی نیز این دلایل را نداشته است.

این دو زن دوست‌داشتنی، شرافتمندانه پای اعتقادشان ایستادند

اما نکته امیدوارکننده درباره سوسن و صهبا این است که آن‌ها از چیزی فرار نمی‌کنند، می‌ایستند، می‌جنگند و به زمین سبک‌سران وارد نمی‌شوند. اصلا در دنیای قضاوت‌گر و تمسخرآمیز امروز، اهمیت ندادن هم خود شجاعتی‌ست که در هر کسی دیده نمی‌شود و ما نیز برای تداوم راه آن‌ها آرزوی موفیقت داریم.

کاربران چه نظری دارند؟

مرتضی: اتفاقا این دو نفر خیلی هم شیرین و دوست‌داشتنی هستند.


فائزه: وقتی کسی رو دوست داری ظاهرش به چشمت نمیاد و می‌گی خوشگله. پس اونی که قضاوتت میکنه بر اساس چهره دوستت نیست. ضمنا شما دو تا خیلی خاصین و خاص بودن خیلی حس خوبیه. زشت اون کسی هست که تن می‌ده به عمل زیبایی که خوشگل بشه ولی بازم نمی‌شه!


فاطمه: واقعا در عجبم از مردمانی که هیچ‌ دخل وتصرفی در به وجود آمدن چهره و ظاهرشون ندارند و از مخلوقات خدا هم ایراد می‌گیرند!


صدرا برای صهبا شرافتی نوشته: خدا شاهده اگه یه کمی با همون کسایی که نمی‌تونن ارتباط بگیرن، بگی و بخندی و .... برات غش هم می‌کنن.


طوبی: این نوع رفتار فقط از جهان سوم برمیاد. اگه ملاک فقط زیبایی ظاهری نبود این همه عمل زیبایی اغراق‌آمیز هم باب نم‍ی‌شد در حالی که جهان متمدن دنبال اندیشه و فکر آدم‌هاست ولی جهان سوم، فکرِ ظاهری که دست خودشون نبوده!


و در نهایت آوا: سیرت خیلی زیباتر از صورت زیباست، اگر یک سری این رو بفهمند، خانم‌ها اینقدر نمی‌رن دنبال عمل‌های ناجور که همه یک شکل بشن!

برترین ها

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv