کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی
کد خبر: ۳۱۲۸۰۲
تاریخ انتشار: 2024 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
bato-adv
bato-adv
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی حادترین مشکل موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حال حاضر را کاهش شدید دانشجو در این موسسات عنوان کرد.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی حادترین مشکل موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حال حاضر را کاهش شدید دانشجو در این موسسات عنوان کرد.
 
وی درباره اینکه آیا برخی از رشته‌های دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی در ساماندهی رشته‌ها تعطیل شده است؟ ادامه داد: رشته‌ای در دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی تعطیل نشده و فقط تعدادی از رشته‌ها یک‌بار پذیرش بوده که در برخی از دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد منقضی شده که ما آن‌ها را مدیریت می‌کنیم تا به صلاح غیرانتفاعی‌ها رقم می‌خورد.
 
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی ادامه داد: تعدادی از مؤسسات غیرانتفاعی هستند که دچار مشکلات حاد و کمبود دانشجو هستند، بیشتر سامان‌دهی در آن حوزه انجام می‌شود که چگونه در سال جهش تولید با مشارکت مردم» به آن‌ها کمک کنیم تا بتواند توسعه پیدا کنند، در برخی از استان‌ها نیاز داریم که این مؤسسات غیرانتفاعی وجود داشته باشند تا بتوانند باری از دوش دولت بردارند.
 
وی افزود: اما بیشترین نگرانی ما کاهش جمعیت است که متأسفانه تعداد دانشجویان مؤسسات غیرانتفاعی پایین آمده و این نگرانی وجود دارد که اگر برخی از این رشته‌ها به هر دلیلی در ساماندهی از مؤسسات گرفته شود دچار مشکل خواهند شد. ما پیگیری و بررسی می‌کنیم انشالله دفتر گسترش آموزش عالی نیز با ما کمک می‌کند تا این اتفاق روی ندهد.
 
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی افزود: درحال حاضر ۲۴۵ مؤسسه داریم که تعدادی از این مؤسسات خودشان تقاضای انحلال کردند، تعدادی هم به‌علت کاهش دانشجو درحال تعطیلی بودند، یک تعدادی هم به هر دلیلی با گزارش‌های نظارتی که ارائه شد مشکلاتی داشتند و مدیریت شدند و درحال‌حاضر ۲۴۵ مؤسسه غیرانتفاعی داریم.
 

وی درپاسخ به این سوال که چه تعداد از مؤسسات تعطیل شده اند گفت: از ابتدا تا الان حدود ۵۰ الی ۶۰ مؤسسه مدیریت شده اند و ما درحال بررسی وضعیت این‌ها هستیم.

فارس

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv