نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز و کاهش 50 درصدی خطر سرطان
کد خبر: ۷۵۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
bato-adv
bato-adv
مصرف بیشتر قهوه باعث کاهش احتمال خطر بروز انواع بیماری‌های رایج می‌شود. بر اساس این مطالعه‌ی علمی که در مجله‌ی «BMJ Open» منتشر شده است، احتمال خطر شکل‌گیری و بروز سرطان هپاتوسلولار (HCC) در افرادی که به هیچ عنوان قهوه مصرف نمی‌کردند نسبت به کسانی که روزانه یک فنجان قهوه مصرف می‌کردند، 20 درصد کمتر بوده است.

نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز و کاهش 50 درصدی خطر سرطان اختصاصی «تابناک باتو» ؛ محققان در یک مطالعه‌ی علمی جدید دریافتند که نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز می‌تواند احتمال خطر ابتلا به سرطان کبد را تا نصف کاهش دهد.

این پژوهشگران دریافتند که مصرف بیشتر قهوه باعث کاهش احتمال خطر بروز انواع بیماری‌های رایج می‌شود.

نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز و کاهش 50 درصدی خطر سرطان

آنها همچنین دریافتند که حتی قهوه‌ی بدون کافئین هم می‌تواند اثرات محافظتی داشته باشد.

متخصصان دانشگاه ساوتهمپتون (Southampton) و دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh)، داده‌ها و اطلاعاتی را از 26 پژوهش علمی که مجموعاً شامل 2.25 میلیون شرکت‌کننده می‌شدند، مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این مطالعه‌ی علمی که در مجله‌ی «BMJ Open» منتشر شده است، احتمال خطر شکل‌گیری و بروز سرطان هپاتوسلولار (HCC) در افرادی که به هیچ عنوان قهوه مصرف نمی‌کردند نسبت به کسانی که روزانه یک فنجان قهوه مصرف می‌کردند، 20 درصد کمتر بوده است.

احتمال خطر بروز این نوع سرطان در افرادی که روزانه، دو فنجان قهوه مصرف می‌کردند، 35 درصد و در افرادی که 5 فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، 50 درصد کاهش را نشان داده است.

این محققان حتی اثرات محافظتی قهوه‌ی بدون کافئین را نیز یادآور شدند اما در عین حال اضافه کردند: «اثرات قهوه‌ی بدون کافئین کمتر از قهوه‌ی کافئین‌دار می‌باشد.»

پژوهشگران این مطالعه ذکر کردند: «با توجه به اینکه قهوه‌ی بدون کافئین می‌تواند برای کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند یا افرادی که به دلیل علائم مرتبط با کافئین، با محدودیت مواجه هستند، بسط و ترویج مصرف قهوه می‌تواند به عنوان یک مداخله‌ی سبک زندگی و درمان خانگی در بیماری‌های مزمن کبدی (CLD) دارای اهمیت باشد.»

دکتر اولیور کندی (Oliver Kennedy) از دانشگاه ساوتهمپتون و سرپرست اصلی این پژوهش گفت: «بر این باور هستیم که قهوه، طیف گسترده‌ای از مزایا و منافع را برای سلامتی دارد و نتایج و یافته‌های اخیر نشان می‌دهند که قهوه تأثیر قابل توجهی روی احتمال خطر بروز سرطان کبد دارد.»

وی همچنین افرود: «ما پیشنهاد نمی‌کنیم که همه باید نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز را آغاز کنند. برای این کار، به تحقیقات و بررسی‌های بیشتری روی مضرات بالقوه‌ی مصرف زیاد قهوه‌ی کافئین‌دار نیاز داریم. البته شواهدی هم وجود دارد که از مصرف این میزان قهوه‌ در روز باید در برخی از گروه‌های خاص مانند زنان باردار اجتناب شود.»

دکتر کندی در ادامه گفت: «با این حال، یافته‌های ما با توجه به شواهد فزاینده‌ی سرطان هپاتوسلولار در سطح جهان و تشخیص زود هنگام این بیماری، پیشرفت بسیار مهمی است.»

نوشیدن 5 فنجان قهوه در روز و کاهش 50 درصدی خطر سرطان

پروفسور پیتر هیس (Peter Hayes) از دانشگاه ادینبورگ افزود: «ما اثبات کرده‌ایم که قهوه، سیروز کبد و همچنین سرطان کبد را به صورت وابسته به دوز کاهش می‌دهد.»

وی همچنین گفت: «البته گزارش شده است که قهوه احتمال خطر مرگ به دلایل دیگر را نیز کاهش می‌دهد. پژوهش علمی ما به این شواهد و مدارک افزوده می‌شود که قهوه در حد اعتدال، می‌تواند یک داروی طبیعی اعجاب‌انگیز باشد.»

آمار و ارقام اداره‌ی ملی آمار انگلستان نشان می‌دهد که تعداد 4.673 مورد مبتلا به سرطان کبد در سال 2015 در کشور انگلستان شناسایی شدند.

The Sun

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
1
1
تا همین چند ماه پیش میگفتن ضرر داره ....واقعا به چی و کی باید اعتماد کرد؟
اما ظاهرا این حدیث شریف از همه بهتر است که بهترین عمل اعتدال است.
خیر الامور اوسطها
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv