سلفی با یک موجود خطرناک‌ در اقیانوس
کد خبر: ۲۶۳۷۱۶
تاریخ انتشار: 2022 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
فارغ از رنگ‌های چشم‌گیر، اختاپوس حلقه‌ای آبی به سم بسیار کشنده‌ای که دارد مشهور است.

 فارغ از رنگ‌های چشم‌گیر، اختاپوس حلقه‌ای آبی به سم بسیار کشنده‌ای که دارد مشهور است.

 

 

در حالی‌که همه اختاپوس‌ها سمی هستند، نوع حلقه آبی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین موجودات آبزی اقیانوس شناخته می‌شود. این موجود قادر به تولید سم کافی برای کشتن ۲۶ انسان در عرض چند دقیقه است.

سم کشنده این اختاپوس حاوی یک نوروتوکسین قوی به نام تترودوتوکسین است که در ماهی‌های پف کرده نیز وجود دارد. در حالی‌که نیش آنها ممکن است بسیار سمی باشد، اختاپوس‌های حلقه آبی معمولا برای انسان‌ها خطری ندارند و اگر تحریک نشوند، حمله نخواهند کرد.

اختاپوس‌ها اغلب موجوداتی گریزان و منزوی هستند، اما با این حال برخی از عکاسان غواص به اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌اند که آنها را مشاهده کنند. آندریا هامفریس نیز دیگر غواصی است که اخیرا لحظه‌ای را ضبط کرده که یک اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام به دور او پیچیده می‌شود.

سلفی با یک موجود خطرناک‌ در اقیانوس

در همین حال، یک دوربین زیردریایی در خلیج جرویس استرالیا نیز دو اختاپوس را در حال پرتاب گلوله به سمت یکدیگر شکار کرد. این اولین بار است که چنین رفتار غیرعادی در این گونه مشاهده می‌شود. تاکنون محققان ۱۰۰ مورد دیگر از اختاپوس‌ها را ثبت کرده‌اند که گل و لای و پوسته را به سمت یکدیگر پرت می‌کنند.

یک غواص در اقدامی خطرناک، با یکی از مرگبارترین و خطرناک ترین موجودات اقیانوس که یک اختاپوس بسیار سمی با حلقه آبی است، سلفی گرفت. شری ماریس، عکاس زیر آب و زیست‌شناس دریایی، در حال غواصی در نزدیکی شبه جزیره مورنینگتون ویکتوریا در استرالیا بود که ناگهان به یک اختاپوس حلقه آبی که نیش کشنده‌ای برای انسان دارد، برخورد کرد.

گجت‌نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار