خرید فیلترشکن با بیت‌کوین در ایران!
کد خبر: ۲۶۵۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
به دنبال افزایش تقاضا برای فیلترشکن‌ها در ایران، فروشندگان این شبکه‌های وی‌پی‌ان، گزینه پرداخت به کمک رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و دوج‌کوین را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

به دنبال فیلترینگ‌های گسترده پلتفرم اینستاگرام و واتساپ، خرید فیلترشکن‌ها توسط کاربران با رشد غیرقابل باوری مواجه شده است، به طوری که کلمه خرید VPN جزو پرجستجوترین عبارت‌های گوگل میان ایرانیان بوده است. با وجود اینکه در مهرماه اعلام شده بود که فیلترینگ‌ موقت است، اما دسترسی به اینترنت آزاد روز به روز به دلیل سرعت اینترنت و محدودیت‌ها سخت‌تر شده است.

 

 

از طرفی، به دلیل از کار افتادن بسیاری از فیلترشکن‌ها در مدت اعتبارشان، کاربران مجبور به خرید فیلترشکن جدیدی برای دسترسی به اینترنت آزاد هستند. با رونق پلتفرم‌های فروش فیلترشکن، برخی از فروشندگان، روش‌های پرداختی جدیدی را برای خرید وی‌پی‌ان‌ها را معرفی کرده‌اند.

خرید فیلترشکن با بیت‌کوین در ایران!

 

خرید فیلترشکن با بیت کوین

در میان وی‌پی‌ان‌های فراوانی که در بازار پررونق فیلترشکن‌ها در ایران وجود دارد، بسیاری از فروشندگان امکان پرداخت با رمزارزها را در کنار پرداخت ریالی توسط درگاه‌ شاپرک برای خریداران فراهم کرده‌اند. رمزارزهایی از جمله بیت‌کوین، ترون، لایت‌کوین، بایننس‌کوین، تتر و دوج‌کوین می‌توانند برای پرداخت هزینه وی‌پی‌ان مورد استفاده قرار بگیرند و در صورت استفاده از رمزارزها به عنوان شیوه پرداخت، تخفیفی برای خریداران در نظر گرفته می‌شود.

برای نمونه، قیمت فیلترشکن‌ با آی‌پی ثابت و قابل استفاده در تمام سیستم عامل‌ها و با سرور اختصاصی برای شش ماه برابر با 500 هزار تومان است که در صورت پرداخت با رمزارزها تخفیف 20 درصدی برای کاربر در نظر گرفته می‌شود.

آیا خرید و فروش فیلترشکن جرم است؟

برابر با ماده 53 قانون مجازات اسلامی (ماده 25 قانون جرایم یارانه‌ای) که در مورد وی‌پی‌ان در آن صحبت شده است، نمی‌توان گفت این جرم، مجازات دارد. وزیر ارتباطات در مهرماه سال جاری اعلام کرده بود که استفاده و خرید و فروش فیلترشکن جرم نیست اما اقداماتی در حال انجام است تا جرم انگاری درباره آن انجام شود. عیسی زارع پور گفت: «اگرچه استفاده و فروش فیلترشکن منع شده اما در قانون متاسفانه برایش جرم انگاری نشده است. این کار غیر مجاز است، البته تلاش هایی در حال صورت گرفتن است تا علاوه بر غیر مجاز بودن، جرم انگاری هم بشود.»

منافع پرداخت هزینه فیلترشکن‌ها با رمزارزها چیست؟

تجارت‌نیوز در گفتگویی با سیاوش علی احمدی، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت به بررسی دلایل استفاده از رمزارزها برای خرید فیلترشکن‌ها پرداخت. به گفته این کارشناس در تمام جهان، استفاده از رمزارزها برای پرداخت‌های اینترنتی در حال افزایش است. مسئله پرداخت رمزارزی در ماه‌های جاری میان فروشندگان سرویس‌های وی‌پی‌ان افزایش یافته است. با وجود اینکه هنوز خرید فیلترشکن‌ها جرم‌انگاری نشده است، اما این اتفاق ممکن است در ماه‌های آتی رخ دهد.

به گفته این کارشناس در حال حاضر فیلترشکن‌های فروخته شده در فضای مجازی، مجوز قانونی از وزارت ارتباطات را ندارند. همین مسئله باعث می‌شود که خریدار از ترس جرم انگاری ترجیح دهد که از روشی استفاده کند تا تراکنش‌هایش توسط سیستم بانکی کشور ردیابی نشود. راه‌حل این مشکل، خرید به کمک درگاه‌های پرداخت با رمزارزها است که ارتباطی با نظام بانکی داخلی ندارند. دریافت هزینه فیلترشکن به وسیله رمزارزها از دیدگاه فروشنده نیز سودمند است.

به دلیل کاهش ارزش ریال، فروشنده ترجیح می‌دهد که درآمد ارزی داشته باشد حتی اگر این درآمد به شکل کریپتو باشد. در نتیجه می‌توان گفت که استفاده از درگاه‌های پرداخت رمزارزی در مسئله فروش فیلترشکن‌ها، به نفع خریدار و فروشنده است، اما مخاطره‌هایی در این مسیر وجود دارد که می‌توان به استفاده از درگاه‌های ناامن، گرفتار شدن در بند فیشینگ (phishing) و از دست رفتن سرمایه کاربر اشاره کرد. لذا راه جایگزین می‌تواند ارائه مجوزهای لازم جهت فروش فیلترشکن و امکان فروش قانونی آن از طریق شبکه شاپرک است.

تجارت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
1
خودتون خندتون نگرفت؟
فروش قانونی فیلترشکن؟!
خودشون میبندن خودشون مجوز فروش فیلترشکن بدن؟!!
مگه داریم پت و مت رو بازی می کنیم؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار