ماجرای سرقت جواهرات میلیاردی در تهران
کد خبر: ۲۷۱۹۷۸
تاریخ انتشار: 2023 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
باند سرقت سنگ های قیمتی به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان طی یکسری اقدامات کارگاهی شناسایی و دستگیر شد.

باند سرقت سنگ های قیمتی به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان طی یکسری اقدامات کارگاهی شناسایی و دستگیر شد.

 

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با وقوع یک فقره سرقت به عنف از فردی تحت عنوان خرید  " زمرد "  به ارزش ۹۱ میلیارد تومان با شگرد بیهوشی در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره ۵ پلیس آگاهی قرار گرفت و روش های نوین پلیسی برای پیدا کردن سارقین آغاز شد. طبق تحقیقات ابتدایی، یک مرد و یک زن از قبل با مالباخته در خانه‌ای در شرق تهران قرار گذاشته و در این قرار ملاقات با خوراندن غذای مسموم، وی را بیهوش و اقدام به سرقت زمرد های مالباخته به ارزش ۹۱ میلیارد تومان کرده‌اند.

 

ماجرای سرقت جواهرات میلیاردی در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سردسته باند برای تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد، ادامه داد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده، با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه ۲ مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری متهمان در یک عملیات منسجم شدند.

شاکی این پرونده که سنگ های قیمتی او توسط این باند به سرقت رفته است در گفت‌وگو با خبرنگار پلیس رکنا؛ درباره این افراد گفت: سینا که در زندان است در گذشته برای من کار می کرد و آمار دقیقی از سنگ های قیمتی من داشت. او 8 سال قبل به دلایل جرایم اقتصادی زندانی شد و قبل از سرقت با یک شماره رند 912 با من تماس گرفته و اظهار کرد که مغازه ای در ترکیه گرفته است و افرادی را می شناسد که سنگ های قیمتی من را می توانند خریداری کنند. از آنجایی که باید پول به کسی می دادم و  حکم جلب مرا گرفته بودند با افرادی که او معرفی کرد قرار گذاشتم و طبق قولنامه قرار شد تا بخشی از سنگ ها را با دریافت 70 میلیون تومان پول نقد و همچنین دریافت دو دستگاه خودرو گذر موقت، به این افراد بفروشم اما بعد از معامله که برادر همسر فرد خریدار و همسرش نیز امضا کرده بودند دبه کردند و معامله برای مدتی منتفی شد.

ماجرای سرقت جواهرات میلیاردی در تهران

وی افزود: بعد از چند وقت دوباره سراغ من آمدند و گفتند که از این جواهرات باید عکس برای مشتری خود در ترکیه بیاندازند اما گویا همین عکس ها نیز برای کلاهبرداری بود. تا اینکه دوباره یک روز دیگر در گالری خود، قراری با من مشخص کردند و جواهرات را به آنها نشان دادم سپس حمید شروع به اصرار کرد که همسر من ناهار پخته است و باید برای صرف غذا به خانه ما بیایی که بالاخره در حالی که همسر او همراه ما بود به خانه آنها رفتیم. از بعد ورود به خانه، دیگر هیچ چیز به یاد ندارم تا اینکه در حالی که سرم روی ظرف غذا بود از خواب بیدار شدم و هیچ کس نیز در خانه حضور نداشت. آنجا متوجه شدم که تمام جواهرات را به سرقت برده اند.

این مالباخته که عضو اتحادیه سنگ های زینتی و قیمتی است اظهار می کند: شهریور ماه که سنگ های مرا به سرقت کردند، ارزش ریالی آن 91 میلیارد تومان بود اما حالا اگر با دلار 45 هزار تومان حساب کنیم ارزش آن حدود 210 میلیارد تومان است و متاسفانه یک دهم آن مفقود شده است.

ماجرای سرقت جواهرات میلیاردی در تهران

سینا متهم به هدایت باند از زندان اما در گفت‌وگو با خبرنگار پلیس رکنا، درباره اظهارات شاکی بیان کرد:  این فرد دروغ می گوید حتی تا همین چند وقت قبل اگر در خیابان می ماند پول نداشت که خرج ماشینش کند. این حرف های او نیز دروغ بوده چراکه ابتدا او در زندان با من تماس گرفت تا مشتری برای اجناس او پیدا کنم و من نیز فقط برای اینکه لطفی در حق او کرده باشم چنین کاری را انجام داد. باقی داستان نیز ربطی به من نداشته و کاره ای نبوده ام.

سپس متهم اصلی شروع به سخن گفتن کرد و ضمن تایید این مسئله که او را بیهوش کرده است گفت: حرفی برای گفتن ندارم و فقط پشیمان هستم.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار