زندگی بدون دود تر و تمیزتر است!
کد خبر: ۳۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: 2024 April 27    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

دود سیگار از مهمترین عوامل مضر برای سلامتی افراد است و هر ساله بیش از ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری‌های ناشی از سیگار از دنیا می‌رود. در ایران نیز، بیش از ۷۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان به علت مصرف سیگار در سال جان خود را از دست می‌دهند.

دود سیگار ترکیبی از بیش از ۴۰۰۰ ترکیب شیمیایی است که بیشتر آنها مضر برای سلامتی انسان هستند. این ترکیبات مانند نیکوتین، تار، کربن مونوکسید، فرمالدئید و بنزن، سرطان زا، مسبب بیماری های قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی و سایر مشکلات سلامتی هستند.

زندگی بدون دود تر و تمیزتر است!

تجربه زندگی بدون دود سیگار

اما زندگی بدون دود سیگار به ازای این خطرات، سالمتی و بهبود کیفیت زندگی ما را به ارمغان می‌آورد. یکی از مزیت‌های اصلی این موضوع، بهبود عملکرد ریه‌هاست. بدون دود سیگار، ریه‌های شما به خوبی عملکرد می‌کنند و بدون هیچ مشکلی هوای تمیز و سالم را برای بدن شما تأمین می‌کنند. همچنین، کیفیت خواب و استراحت شما هم بهبود می‌یابد و شما احساس تازگی و شادابی بیشتری خواهید کرد.

با وجود اینکه بسیاری از افراد نمی‌توانند از تمامی عوامل آلوده کننده دوری کنند، اما می‌توانند به کاهش آنها کمک کنند. برای مثال، با ترک سیگار می‌توانید به بهبود سلامتی خود و همچنین بهبود کیفیت هوای محیطی کمک کنید.

از دیگر مزایای این موضوع، بهبود کیفیت زندگی خانوادگی است. سیگار می‌تواند باعث ایجاد یک محیط ناخوشایند و پر از دود در منزل شما شود و می‌تواند به کودکان و افراد سالمندی که در اطرافتان هستند آسیب برساند. با ترک سیگار، شما محیطی تمیزتر و خالی از دود را برای خانواده خود برای زندگی به اشتراک خواهید گذاشت.

همچنین، بوی بدی که از دود سیگار منتشر می شود، می تواند در زندگی روزمره افراد بسیار بدبینانه و نگران کننده باشد. این بوی بد نه تنها می تواند به افرادی که سیگار نمی کشند اذیت برساند، بلکه می تواند باعث خجالت و ناراحتی از خود شود.

زندگی بدون دود تر و تمیزتر است!

راه حل افراد وابسته به سیگار چیست ؟

برای بسیاری از افراد ترک سیگار یک مسئله سخت است و برای بسیاری از افراد، به دلیل وابستگی شدید به نیکوتین، این کار بسیار سخت است.

پس در اینصورت راه حل چیست ؟ آیا می توان سیگار کشید و دودی نداشته باشد؟

باید بگویم بله استفاده از سیگار های الکترونیکی یک روش مناسب برای زندگی بدون دود است و همچنین برای ترگ سیگار موثر است. و دارای ضرر کمتری نسبت به سیگار های معمولی دارند.

سیگار الکترونیکی یا e-cigarette ، یک دستگاه الکترونیکی است که برای تنفس مخلوطی از نیکوتین، گلیسرول، پروپیلن گلیکول و عطر های مصنوعی استفاده می شود. این دستگاه به عنوان یک جایگزین برای سیگارهای سنتی معرفی شده است.
در حالی که سیگارهای سنتی دود تولید کرده و باعث تلویح بیماری هایی نظیر سرطان، آسم، عفونت های تنفسی و بیماری های قلبی می شوند، سیگار الکترونیکی بدون دود است و تنها بخاری را تولید می کند. به عبارت دیگر، با استفاده از سیگار الکترونیکی، شما نیازی به سوزاندن تنباکو ندارید و بنابراین دود تولید نمی شود.

انواع دستگاه های ویپینگ

صنعت ویپینگ از پرطرفدارترین صنایع جهان است و در این راستا، دستگاه‌های زیادی با طراحی و کارایی متفاوت به بازار عرضه شده‌اند که به طور کلی می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد.
دسته اول دستگاه‌های ویپ، دستگاه‌هایی هستند که در آن‌ها از مایعی به نام جویس استفاده می‌شود و در زمان کارکرد، بخار زیادی تولید می‌کنند و طعم غلیظی دارند. این دستگاه‌ها معمولاً دارای مقدار کمی نیکوتین هستند و برای افرادی که می‌خواهند قلیان را ترک کنند، جذابیت بیشتری دارند.
دسته دوم شامل پاد سیستم‌ها است که در آن‌ها از سالت نیکوتین استفاده می‌شود. در این دستگاه‌ها، نیکوتین بیشتری نسبت به جویس دارند و بیشتر مناسب کسانی هستند که به دنبال ترک سیگار هستند.
دسته سوم، دستگاه پاد ماد است که ویژگی‌های حد وسطی از ویپ و پاد سیستم را دارد. مایع مصرفی این دستگاه می‌تواند هم سالت نیکوتین و هم جویس باشد. به نوعی، این دستگاه‌ها دو کاره هستند.

زندگی بدون دود تر و تمیزتر است!

استفاده از ویب برای ترگ سیگار

ویپ به عنوان یک راه حل جایگزین برای ترک سیگار به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این دستگاه ها که در واقع یک نوع سیگار الکترونیکی هستند، با استفاده از بخار سیگاری را شبیه سیگار سنتی می‌کنند و در عین حال از این نوع سیگار استفاده کننده ها کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرند.
یکی از دلایلی که ویپ برای ترک سیگار توصیه می‌شود، این است که سیگار سنتی دارای بیش از ۴۰۰۰ ترکیب شیمیایی است که بعضی از آن ها سمی هستند. در حالی که ویپ تنها یک ترکیب شیمیایی را دارد که معمولاً گلیسرین، پروپیلن گلیکول یا نیکوتین است. همچنین، در ویپ هیچ دودی تولید نمی‌شود و تنها بخاری تولید می‌شود که معمولاً سمی نیست.

همان طور که قبلا اشاره شد برای دستگاه ویپ از مایعی به نام جویس استفاده می شود این را هم باید بدانید که کویل ها در دستگاه‌های ویپ، علاوه بر سبب کردن گرم شدن دستگاه، مایع جویس را نیز سوخته و باعث انتقال طعم و بخار آن به داخل بدن می‌شوند. بنابراین، این قطعات بسیار حائز اهمیت هستند و به دلیل کاهش عملکرد آن‌ها، بعد از مصرف یک الی دو بطری جویس، باید جایگزین شوند .

چه زمانی کویل باید تعویض شود

در واقع ویپ نوعی سیگار الکترونیکی است که برای عملکرد به مایع جویس نیاز دارد که درون مخزن یا کارتریج دستگاه قرار می‌گیرد. با روشن شدن ویپ و دریافت دمای کافی، مایع به بخار تبدیل می‌شود. کویل، قطعه‌ای قابل تعویض، برای گرم کردن مایع و تبدیل آن به بخار در دستگاه ویپ به کار می‌رود و همچنین طعم نیکوتین مایع را به دهان منتقل می کند.

هنگامی که طعم جویس تغییر کرده و ممکن است مزه‌ای کمتری داشته باشد، بهتر است کویل دستگاه ویپ عوض شود. در صورتی که در هنگام استفاده، صدایی شبیه به ترکیدن حباب شنیده می‌شود، نشانه دیگری از نیاز به تعویض کویل است. در اینصورت باید نسبت به خرید کویل اقدام کنید و آن را جایگزین کویل قبلی کنید .

سخن آخر

بنابراین، در نهایت، شاید بهترین راه برای کاهش خطرات و زندگی بدون دود سیگار، ترک سیگار باشد. ترک سیگار به افراد کمک می کند تا سلامتی بهتری داشته باشند، زندگی بهتری را تجربه کنند و خطرات مربوط به دود سیگار را کاهش دهند. به همین دلیل، ترک سیگار به عنوان یکی از بهترین راه های بهبود سلامتی است و اطرافیان کمتر اذیت و در معرض خطر قرار می گیرند در این بین افرادی هستند که بسیار وابسته به سیگار هستند و اگر می خواهند اطرافیان از دود سیگار اذیت نشوند توصیه می شود از سیگار های الکترونیکی مثل ویپ ، پاد ماد و ... استفاده شود

شما می توانید برای خرید انواع پاد ، پاد ماد ، ویپ و سایر اکسسوری ها به فروشگاه وینی ویپ سر بزنید و کلکسیون از اکسسوری های روز جهان را مشاهده کنید و در صورت تمایل خریداری کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار