آشنایی با انواع قوری
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار: 2024 May 14    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

صرف نظر از این که قوری تا چه اندازه می‌تواند وسیله ای کاربردی در آشپزخانه باشد، باید بدانید که هنگام خرید این محصول باید به چه نکاتی توجه کنید و از بین انواع قوری که دربازار وجود دارد، کدام یک برایتان بهتر است.

چیزی که در این محصولات بیشتر نظر کاربران را به خود جلب می کند، فرم، طرح و نقش قوری ها است. این محصول به لحاظ بصری بسیار خاص و دکوراتیو است و اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید از آن به عنوان وسیله ای تزئینی در منزل استفاده کنید. اگر علاقه مند به گرفتن اطلاعات در رابطه با این سبک قوری ها یا نسخه های کاربردی آن هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آشنایی با انواع قوری

زیباترین قوری ها به لحاظ طراحی

آن طور که از شواهد تاریخی می‌توان نتیجه گرفت، ساخت اولین قوری ها در دنیا از کشور چین نشات گرفته است. قوری های شرقی را نمی توانید ببینید و آن ها را تشخیص ندهید. نمونه های سفالی و چینی در این محصولات شاهکارهایی هستند که داشتن یکی از این آثار هنری می‌تواند رنگ و لعاب خاصی به دکوراسیون منزلتان بدهد.

معمولا در اندازه های تقریبا کوچک که بتوان با آن تنها چند پیمانه چای نوشید ساخته می شوند. به لحاظ کاربری در بین انواع قوری در آن دسته قرار می گیرند ک می توانید هر نوع دم نوش و چایی را دم کنید. اگر عاشق زیبایی و فرم این وسیله جذاب و دوست داشتنی هستید، مدل های شرقی را تهیه کنید.

تنوع انواع قوری به لحاظ جنس

برای خرید قوری ها و دیدن تنوعشان، می توانید به فروشگاه نالینو سر بزنید. فروشگاه نالینو عرضه کننده بهترین مدل های قوری است که می توانید مناسب با سلیقه و بودجه ای که در نظر گرفته اید، محصولتان را بخرید.

با خرید از این فروشگاه نه تنها می توانید از انواع کالاهای مورد نیازتان دیدن کنید، بلکه قادر هستید برای ثبت سفارشی راحت، مشاوره خرید هم دریافت کنید. نالینو انواع قوری های متنوع را در فروشگاه موجود دارد که به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • سرامیکی
  • استیل
  • رویی
  • پیرکس
  • چینی
  • سفالی
  • چدنی

در ادامه به بررسی برخی از این قوری ها خواهیم پرداخت تا هنگام خرید، انتخاب بین این محصولات برایتان کمی راحت تر شود. از آن جایی که جنس این کالا روی طعم چای اثر می گذارد، شاید برای برخی افراد مهم باشد که چه نوع قوری خریداری می کنند.

قوری های سرامیکی مناسب برای چای های دیر دم

این محصولات به دلیل آن که می‌ توانند نسبت به انواع قوری های دیگری که در بازار وجود دارند، دما و حرارت را درون خود نگهداری کنند، برای چای هایی که کمی دیرتر دم می کشند، مناسب هستند. نمونه های بهتر این قوری ها آن هایی محسوب می شوند که از داخل هم لعاب کاری شده اند. این امر سبب می شود تا قوری طعم چای یا هر نوع دم نوش دیگر را به خود نگیرد و بتوانید از آن برای درست کردن نوشیدنی های دیگر هم استفاده کنید.

آشنایی با انواع قوری

قوری های چینی پرطرفدار

این قوری ها محبوبیت زیاد خود را مدیون این هستند که طعم چای را تغییر نمی دهند. محصولات چینی برای خرید، اولویت اول هستند تنها به این دلیل که قیمت مناسبی دارند و از گذشته تا به امروز توانسته اند این ویژگی خود را حفظ کنند.

مقاومت آن ها در برابر شکستن بسیار بیشتر از نمونه های سرامیکی است. شما می توانید انواع قوری های چینی را از بهترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا تهیه کنید. این فروشگاه علاوه بر نمونه های متنوع این سبک، محصولات دیگری هم دارد که خواهید توانست مطابق با نیاز و سلیقه خود آن ها را تهیه کنید.

قوری های استیل و روی با طول عمر زیاد

طرفداران این نوع از محصول نسبت به انواع قوری عاشق دوام و طول عمر آن ها می شوند. یکی دیگر از مزیت های این نوع کالا در آن است که خیلی سریع داغ و دیر خنک می شوند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که عاشق طبیعت گردی هستند، این محصولات می توانند نمونه های مناسبی برای تهیه چای روی آتش در طبیعت باشند.

آشنایی با انواع قوری

قوری شیشه ای با مقاومت بالا

یکی از انواع قوری که به لحاظ بصری زیبا دیده می شود، از نوع شیشه ای است که معمولا جنس پیرکس بوده و برای خرید، در اولیت بسیاری از افراد قرار گرفته است. از آن جایی که می توانید هنگام دم شدن چای، برگ های آن را داخل قوری مشاهده کنید، می تواند حس خوبی را به شما منتقل کند.

با این حال از خرید قوری های شیشه ای که دارای در و دسته های پلاستیکی هستند، دوری کنید و نمونه هایی را بخرید که تماما از جنس شیشه ساخته شده باشند. نگهداری و شست و شوی این جنس قوری ها کمی دشوار است و اگر از آن دسته از افرادی هستید که زمان کافی برای شستن این سبک کارها ندارید، توصیه می کنیم جنس های دیگر را امتحان کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید قوری به آن توجه داشته باشید!

از آن جایی که انواع قوری در بین دسته محصولات پرکاربرد آشپزخانه قرار می گیرند و خریدشان یکی از الزامات است، توصیه می کنیم هنگام ثبت سفارش چند نکته را حتما در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین این محصولات را بخرید:

  • قوری هایی را انتخاب کنید که به لحاظ فرم، قابلیت شست و شوی راحت تری داشته باشند.
  • به خوش دست بودن قوری توجه کنید.
  • اندازه این محصولات یکی از مهم ترین گزینه ها برای خرید محسوب می شود.

فرم قوری

داشتن فرم مناسب برای این کالاها یکی از اصلی ترین اصول برای خرید است، چراکه به طور روزانه از آن استفاده می شود و باید طوری ساخته شود که استفاده و نگه داری از آن آسان باشد.

خوش دست بودن قوری

این که قوری طوری ساخته شود که بتوانید به راحتی آن را دست بگیرید و جا به جا کنید، یک مزیت بزرگ است. دسته قوری باید به شیوه ای باشد که بتوانید وزن آن را راحت کنترل کنید.

اندازه و گنجایش قوری ها

اندازه قوری ها تاثیر زیادی در فرم و کاربری آن ها می گذارد. برای خانواده هایی که دارای جمعیت زیادی هستند، طبیعی است که از قوری هایی با گنجایش بیشتر استفاده شود. اما این موضوع باعث می شود تا از ظرافت طراحی این محصول کاسته شود و با نمونه های اصلی خود فاصله زیادی داشته باشند.

اما برای مواردی که افراد دوست دارند چای خود را به سبک شرقی و تنها برای خود سرو کنند، می توانند از قوری هایی که برای همین منظور ساخته می شوند، بهره ببرند که طبیعتا اندازه های بسیار کوچکی دارند و دکوراتیو هم هستند.

جمع بندی

قوری یکی از لوازم ضروری در هر خانه محسوب می شود که تنها محدود به ایرانی ها نیست. انواع قوری در دنیا ساخته می شود که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به محبوب ترین و پرطرفدارترین نمونه های این محصول اشاره کردیم.

البته که جنس های دیگری هم در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید، اما باید به موضوع توجه داشته باشید که متداول بودن و رواج یک محصول، می تواند حمل بر کیفیت آن باشد. با استفاده از این نکات و ویژگی ها می توانید بهترین قوری ها را انتخاب و خریداری کنید.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv